Tidlegare
år har eg komme på besøk i slutten av januar. Denne gongen var opphaldet i
perioden 8. – 18. januar. Skulen og barnehagen starta opp måndag 11. og det
meste i dette innlegget handlar om inntrykk frå denne dagen.
Dei aller
fleste borna gledde seg til å begynne, i barnehagen (nursery school – mellom fire
og seks år gamle) eller i skulen (opp til 7. klasse), men det som sit
sterkast i minnet er reaksjonane til nokre av dei nye borna i barnehagen, dei
som sakna mamma. Alle nye i barnehagen hadde følgje av foreldre for
innskriving. Biletet syner foreldre i kø for å komme inn til rektor Neema og
hennar hjelparar.
Barnehagegruppa
disponerer to rom, dei er litt over 100 born så til vanleg deler dei seg. Denne
dagen var dei samla og hadde kjekke aktivitetar – mykje hopp og sprett, song
osb, sjå biletet. Ein vaksen hadde leiinga og fire andre følgde med og greip
inn dersom det var knuffing eller nokon som gråt – det var jo temmeleg trongt. Seinare på dagen kvilte dei.
Emmy leier leiken
Tid for å sove
Då borna i
barnehagen skulle inn i klasserommet, var det seks av dei 25 nye som ikkje hadde
lyst. Dei hadde lyst til å vere med mamma. Men alle foreldre gjekk tidleg. Slik
er det i Tanzania og sikkert i mange andre land. Emmy og eg nytta huskene og
leikte med desse seks den første timen. To av dei var særleg ulukkelege og gråt, den
eine hadde eg på armen store delar av dagen. Det var gråt av lei-seg-typen,
sårt og lågmælt, ikkje høglydt. Eg legg
ikkje ut bilete av guten eller dei andre ulukkelege. På slutten av dagen var
fire av dei seks interesserte i å vere med dei andre i klasserommet.
Gråten
varde også store delar av tysdagen og til dels onsdag. Eg møtte han igjen på
fredag. Då var det ikkje gråt, men ein liten gut som var alvorleg og lei seg og
som ikkje tok del i leiken i særleg grad. Neema fortalde at det kunne gå opp
til to veker før born med slike reaksjonar vart lukkelege og hadde det kjekt
saman med dei andre. Slik reaksjon på fråvær av mamma, skuldast i mange
tilfelle at dei budde einsamt til med få leikekameratar. Lærarane kjende ikkje
til ordninga med å la foreldre ha høve til å vere med inn i klasserommet i
starten.
Ein del
av foreldra hadde ikkje sikra skuleplass på førehand. Neema måtte seie nei og beklagar
til desse, av di alle klasserom var fulle. Då vart dei sjølvsagt svært skuffa,
nokre foreldre tok til tårene, nokre hadde kome langveges frå.
Ved
starten i 2009 var det fire klasserom og nokre mindre rom. Barnehagen har to av
klasseromma, eitt brukast av 5. klasse der elevtalet er så høgt at dei må ha to
rom. Dei andre romma blir brukt av rektor og lærarane. Ambisjonen er no to rom
til alle klassar. I tillegg treng dei eit laboratorierom, eit bibliotek med
plass til pc-ar og eit stort rom der dei minste kan ete lunsj. Det er bygt sju
nye klasserom sidan starten i 2009.
Dei treng seks nye i tillegg til romma med
andre funksjonar. Då er tomta fullt
utnytta. Med den store interessa frå folk i ein stor omkrins vil det neppe vere
problem å auke elevtalet vesentleg ut over dei 500 som er no. Dei som bur langt
vekke må bu på barneheimen, så her vil det og vere behov for utviding. Det bur
200 der no og det er litt ledig kapasitet i to av dei tre sovehusa.
Dei som
møtte på skulen første dagen og som skulle bu i barneheimen hadde med foreldre.
På førehand hadde fått tilsendt eit skjema som opplyste kva dei skulle ha med
av kle og anna utstyr. Og då var prinsippet dette og ikkje meir. Det er
minimalt med lagerplass på barneheimen så dei kan t.d. ikkje ha med meir enn
eitt fritidsantrekk – dei får utdelt to skuleuniformer og to fritidsantrekk av
barneheimen. Det eine skal nyttast på søndagar når dei skal i kyrkja. Dei må ha
med seg to par sko, eit par svarte til skulebruk og eit par til bruk på
fredagar då dei har fysisk aktivitet.
Fem av
damene frå barneheimen går igjennom koffertane til dei nye på barneheimen og
sorterer ut det foreldra skal ta med heim att. Her har dei pause.
Her kjem
bilete frå barneheimen som syner at tannkost, såpe, handkle og undertøy er
personleg.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar