Det var matematikk for 7.klasse eg følgde mest, særleg på kveldane heime. Læraren heitte Joseph og var ein tolmodig og dyktig pedagog. Alle timane eg følgde gjaldt drill i rekning på dette nivået – forkorte brøkar, finne x, øve seg på parentesar osb. Oppgåvene hadde minimalt med tekst, dvs det var i hovudsak naken rekning og matematikk.
Det var i
stor grad slik matematikk var lagt opp også då eg gjekk på skulen, t.o.m. på
gymnaset. Dette tilsvarar også første del av matematikkeksamen i 10. klasse i
norsk skule i dag. I 2. del har oppgåvene mykje tekst og matematikklærarar
fortel at det er den språklege utfordringa som skapar mest problem for elevane.
Dei får i gjennomsnitt lægre karakter i matematikk enn i dei andre skriftlege
faga.
Men med
all denne drillinga blir nok desse afrikanske elevane flinkare enn dei fleste
norske elevar til sjølve reknehandverket.
Dei heldt
på med dette til kl 2200 kvar kveld. Då gjekk direkte til sengs og blei vekte
kl 0500 etter sju timar med søvn.
Det var
interessant å følgje undervisninga i samfunnsfag på ulike trinn. Eg fekk m.a. eit
visst innsyn i korleis afrikanarar
forstår kolonialisering.
Opptakten
til kolonialisering blei delt opp på følgjande vis:
·
Hærstyrke
·
Misjonærar
(Eg følte eit behov for å problematisere det sidan det er svært mange kristne i
Afrika)
·
Oppdagingsreisande
·
Handelsmenn
Dei skilde mellom aktiv (Opprør og våpenbruk)
og passiv motstand og kva for faktorar som bestemte karakteren og graden av
motstand:
·
Utviklingsnivået
i landet
·
Graden
av europeisk nærvær
·
I
kva grad einskilde afrikanske leiarar brydde seg (Ignorance of some african
leaders)
·
Personleg
interesse (korrupsjon blant afrikanarar?)
I dette
faget trur eg elevane i stor grad lærte det dei var forventa å lære. Dei
noterte alle desse hovudpunkta og læraren stilte spørsmål og det var stor
aktivitet i klassen.
Elles
følgde eg undervisninga i kroppsøving og kunst og handverk. Det eg såg var for
det meste sørgjelege greier. Elevane var nok ivrige, men lærarane verka lite
inspirerte og med svak kompetanse.
Det var
fotball, i hovudsak for gutar, og korgball for jentene. Alle løp etter ballen
og det var eigentleg ikkje bruk for dommar. I eiga skuletid var det og mykje
ballspel av same slaget, men vi var berre ein klasse. På Bethel school har alle
klassane kroppsøving samstundes. Eg har tidlegare lagt ut ein video som syner
dette.
Formingsfaget
slit med at dei har minimalt med midlar til kjøp av materialar. I ein time
nytta dei leire frå grunnen på skulen. Den var raud og såg grei nok ut, men
læraren verka ikkje inspirert og let alle elevane laga lite fantasifulle
askebeger, som seinare vart soltørka.
Eg er
ikkje sikker på om musikk er eige fag. Men i ulike samanhengar er det både dans
og song. Så det er vel kanskje eit område der dei får ei viss innføring og trening.
Eg har
teke opp med Godbless og Neema at dei har eit stort potensiale i å utvikle dei
praktisk estetiske faga, ikkje minst musikk. Og eg har gjeve døme frå norske
skular på kor viktig dette kan vere både for elevane sjølve, for miljøet på
skulen og i forhold til lokalsamfunnet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar