Det har blitt besøk på skulen kvar gong eg har vore hjå
Neema og Godbless, etter 2009. Ein del ting er nokså enkelt å fange opp, andre
ting krev meir tid, t.d. korleis livet er i klasserommet.
Organiseringa av skuledagen er slik:
Før skulen tek til er det ½ t. der elevane er
oppstilte ute. Dei står under dei store trea som har greiner med mykje blad
slik at dei gjev skugge. Denne stunda syng dei og beveger seg til rytmane og
dei får høyre formaningstalar om at dei må arbeide hardt og at dei må følgje
skulen sitt regelverk.
Regelverket er i 14 punkt og presiserer alt som ikkje
er lov - stele, sloss, ha med skarpe
gjenstandar, ha med pengar, ha med mat – dei får maten dei treng på skulen -,
ha med mobiltelefonar osb. Dei skal vere presise, respektere lærarane, halde
klasseromma reine osb. Dei pliktar å ha på skulen si uniform og på skulen skal
dei berre snakke engelsk (dei har engelsk som undervisningsspråk ved denne
skulen).
Alle høyrer etter i samlingsstunda om morgonen og det
er ikkje småprating. På signal marsjerer dei på rekke inn i klasseromma medan
dei syng ein song, av full hals, sjå bilete.
Dagen er
delt i fire økter, alle på 1 ½ time. Etter første økt år det 15
min pause og graut, etter 2. økta er det ½ t lunsj, ofte med ugali (maisgrøt). Etter
3. økta er det ein kopp vatn. (Tru ikkje at det er ein bagatell, m.a. blir det
då 300 koppar som skal vaskast opp for hand, sjå bilete)
I utdanninga si får lærarane undervisningskompetanse
i alle fag og underviser i 2-3 fag, etter kva dei er mest interesserte i. Dei
er organiserte i team etter nivå – førskulen, 1. klasse, 2. og 3. klasse, osb.
Til saman er det 12 lærarar. Rektor Neema har to undervisningstimar kvar dag.
I førskulen skal dei m.a. lære å lese og rekne. Dei
er frå 3 til 6 år og er delte i to grupper med to årskull i kvar gruppe. I
mangel av klasserom har dei fått sett opp eit telt (utan veggar) i hagen slik
at dei minste kan sitje der det meste av tida. Dei minste søv midt på dagen,
sjå bilete.
Dei gongene eg har vore i klasseromma, har elevane
vore 100% konsentrerte og mest alle rekk opp handa når læraren spør, og det
skjer ofte. Det ser ut som om det pedagogiske opplegget er mykje basert på ei
slik form for samtale mellom lærar og elevane. Dette heng sikkert og saman med
klassetrinn og fag og eg skal forsøke å finne litt meir ut av det etter kvart.
Kanskje vil eg seinare sjå meir døme på den doserande læraren. Som ved svært
mange skular finst det berre 2 – 3 lærebøker per klasse i kvart fag. Det gjer
det venteleg naudsynt at læraren først må forklare, for at det skal vere mogleg
for elevane å svare på spørsmåla.
Alle klasseromma er lenka saman i rekke og rommar 40
elevar kvar. (Ved starten i 2009 hadde dei elevar berre opp til 4. klasse). Dei
har bygt tre klasserom nye etter det, men har heile tida hatt for lite rom,
m.a. blir lærarrommet brukt til undervisning. Biletet nedanfor syner murarane + underteikna, som jobbar med eit nytt bygg. Veggane
er laga av tilhogd lavastein. Det fungerer om lag som våre leca-blokkar, men
steinane er ikkje like jamstore og ikkje like rektangulære som leca. I grunnen
må dei fjerne om lag ein halv meter med jord som inneheld mykje humus, og erstatte
det med stein. Det blir som når vi må grave oss ned for å unngå
telehiv.
Elles kan du klikke på menypunktet «Bethel school i
Himo» like under biletet på opningssida til bloggen. Der er det fleire faktaopplysningar,
m.a. bilete av alle lærarane og dei andre tilsette.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar